Çikolatalı Top Tarifi

  • 1 kutu sıvı krema (200ml)
  • 160g bitter çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 1,5 paket petibör bisküvi (150g’lık paketlerden)
  • Hindistan Cevizi
  • Ceviz (dövülmüş)
Hazırlanışı Yapışmaz bir tencereye sıvı kremanın tamamını boşaltın, üzerine tereyağını ve bitter çikolatayı kırarak ekleyin. Ocakta kısık ateşte çikolatalar eriyene kadar ısıtın ve karıştırın. Karışım homojen bir hale gediğinde ocaktan alın çikolatayı kaynatmayın. Çikolata sosu oda sıcaklığına gelene kadar bisküvileri robotta çekin. Soğuyan çikolata sosunu bisküvilerin üzerine ilave edin. Ben bisküvilerin bir kısmını ayırarak karışıma sonradan ihtiyacım olduğu kadar ekledim. Size verdiğim ölçü benim için tam geldi ama yine de tedbir amaçlı sizin de bu şekilde yapmanızda fayda var. Eğer karışım çok sıvı olursa da biraz daha bisküvi ekleyerek şekil verebilecek kıvama getiriyoruz. Çok fazla karıştırmadan üzerini streç film ile örtüp buz dolabında 10-15 dakika kadar dinlendirin. Ardından karışımdan parçalar alarak dilediğiniz boyutta toplar oluşturun. Hindistan cevizine ya da kırık cevize bulayarak servis tabağına alın. Çikolata toplarını buzdolabında 3-4 saat dinlendirdikten sonra servis edebilirsiniz. Afiyet olsun.. Not: Çikolata toplarını küçük yaparsanız üzerilerine kürdan saplayarak servis edebilirsiniz. Ben büyük toplar oluşturduğum için bir kısmını pasta altlıkları ile bir kısmını da kağıt kek kalıpları ile servis ettim. Bu şekilde de son derece şık oldu yaklaşık 14 tane top oluştu. Ama minik yaparsanız 35-40 tane top oluşturabilirsiniz.Kaplama olarak kakao, antep fıstığı, file badem de kullabilirsiniz.